Online-Abo
Login Registrieren
Online-Abo
Möchtest du diese Seite als Startseite festlegen?
als Startseite festgelegt.
    Möchtest du diese Seite als Startseite festlegen?
    Mobile als Startseite festgelegt.
    Login Registrieren
  • Trine 3: Patch 1.02 und Beta für Linux und OSX erschienen

    Trine 3 - Patch 1.2 ist erschienen. Quelle: Frozenbyte

    Patch 1.02 für Trine 3: The Artifacts of Power steht ab sofort zum Download bereit. Welche Änderungen und Neuerungen das Update beinhaltet, erfahrt ihr hier. Außerdem wurde Trine 3 als Beta nun auch für Linux und OSX veröffentlicht. Auf neuen Content müssen Besitzer des etwas zu kurz geratenen Titels aber noch länger warten.

    rozenbyte hat einen weiteren Patch für Trine 3: The Artifacts of Power veröffentlicht. Dieser hievt die Programmversion auf 1.02 und behebt zahlreiche Probleme in so ziemlich allen Bereichen. Das umfangreiche Changelog findet ihr weiter unten. Außerdem ist Trine 3 nun auch als Beta für Linux und MacOS erhältlich. Die Vorabversion leidet momentan noch unter einigen bekannten Problemen. Welche das sind, erfahrt ihr ebenfalls unterhalb.

    Zusätzlichen Content enthält das Update 1.02 für Trine 3 allerdings nicht. Die äußerst kurze Spieldauer mitsamt Cliffhanger-Ende ist nämlich der vielleicht größte Kritikpunkte an Trine 3. Insbesondere Fans der beiden ersten Teile zeigten sich tief enttäuscht hierüber. Frozenbyte hat inzwischen schwere Mängel bei der Kommunikation zuzugeben. Wie es jetzt mit Trine 3 weitergeht, ist nicht bekannt. Eigentlich sollte die Fortsetzung in Form eines kostenpflichtigen Addons oder DLCs erscheinen.

    Trine 3 - Patch 1.02: Die Änderungen im Überblick

    Technical

    • Fixed some rare crash issues
    • Fixed memory leak issues with AI navigation mesh data

    Optimizations

    • Batched model particles to single draw call
    • Optimized AI navigation mesh data sizes

    Online multiplayer

    • Added a failsafe logic if online multiplayer game server doesn't respond so that game wouldn't jam into "Refreshing…" window
    • Fixed issue where game used Local Area Network (LAN) for online games if Steam/GOG login failed

    Levels

    • Fixed and tweaked lots of small gameplay issues in all levels
    • Fixed some broken AI navigation mesh data in various levels

    Player characters

    • Fixed issue where crouching could cause movement stuck
    • Tweaked player character skills
    • Tweaked player wall jumping so that exploiting wouldn't occur
    • Tweaked surface jumps from water (now instant, not delayed)

    Gameplay

    • Fixed issue where wallhead projectiles cut Zoya's grappling hook
    • Fixed issue where ALT+TAB could result missing characters
    • Tweaked new level indicator in playable map scene
    • Tweaked Trineangles visual deletion to be instant instead of delayed

    Effects

    • Fixed infinite looping effects when owner object had been already deleted

    Input

    • Added hardware cursor to be in use by default (can be changed from options.txt, InputModule::OSCursorVisible)
    • Fixed cursor hide/show issues when using ALT+TAB
    • Fixed cursor hide/show issues in general
    • Fixed input disabling/enabling issues during cinematics
    • Fixed Nvidia Shield Controller issues

    GUI

    • Fixed duplicate data in level's checkpoint menu
    • Fixed game console issues (console can be opened from F8 button)
    • Fixed incorrect tooltips when using user binds
    • Tweaked level's checkpoint menu (automatically scale to correct size)

    Save & Load

    • Fixed end boss issues if player quit the game during the end boss and resumed game later on

    Achievements

    • Fixed incorrectly awarded achievements in online multiplayer game

    Localization

    • Added Finnish text localization!
    • Fixed issue where missing localization caused game to be unplayable

    PhysX

    • Re-builded PhysX 3.3.3 libraries to fix rare physics issues

    Launcher

    • Fixed issues where some of the text didn't fit to launcher in various languages

    Public Editor

    • Added "Localization package" option to MOD export so that generating/testing user translated localization packages would be easier
    • Added support for enabling or disabling the playable map for MODs (check MOD export dialog)
    • Fixed issue where playable map was enabled on MODs
    • Fixed missing keyboard shortcut info in HELP window

    Info

    • All v1.02 (Steam and DRM Free) builds are online multiplayer compatible with this build (check the version number from game's main menu)

    Bekannte der Probleme der Linux- und MacOS-Beta

    • Rendering: When using full screen and smaller resolution than desktop resolution, black borders appears and image isn't scaled to full screen
    • Rendering: Fog at the start of The Astral Academy is brightly yellow coloured
    • Rendering: Water is flickering near the big watermelon in The Three Heroes – Pontius level
    • Rendering: Some of the lights' and glows' edges are visible e.g in the The Astral Academy
    • Rendering: Anti-Aliasing causes subtitles to clamp together
    • Rendering: Graphics glitching when underwater in Academy Outskirts
    • Rendering: The Chronicles of the Guardian page turn effect is upside down (fixed already internally, fix will be added to next build)
    • GUI: Keyboard tooltip texts goes outside of the tooltip graphics
    • Launcher graphic settings doesn't change all rendering settings internally for the game (game isn't that optimized as it could)
    • Crash: Linux: Segmentation fault when exiting the game (happens to some users)
    • Binds: Linux: Xbox360 gamepad is not usable is you delete user binds manually
    • Binds: Linux: Xbox360 gamepad "START" button doesn't work
    • Binds: Linux: Xbox360 gamepad X and Back buttons don't work on "Join an Online Game"
    • Binds: Linux: Steam controller doesn't work perfectly
    • Binds: Linux: Amadeus (Wizard) accurate levitation upwards with gamepad doesn't work
    • Binds: Linux: Show previous hint bind doesn't work
    • Launcher: Linux: Launcher's highlight for controllers is not properly visible
    • Launcher: Linux SteamOS: Drop-down menus don't work properly
    • Launcher: OS X: Cancel button doesn't actually close the launcher, the process still stays in the background (normal X close works)
    • Binds: OS X: Xbox360 gamepad binds doesn't work by default

    Common known issues

    • Some voice overs are still missing for various languages
    05:01
    Trine 3 im Testvideo: Ein Ende mit Schrecken
  • Trine 3: The Artifacts of Power
    Trine 3: The Artifacts of Power
    Developer
    Frozenbyte
    Release
    20.08.2015

    Aktuelle Action-Spiele Releases

    Cover Packshot von I Expect You To Die Release: I Expect You To Die
    Cover Packshot von Watch Dogs 2 Release: Watch Dogs 2 Ubisoft , Ubisoft
    • Es gibt 0 Kommentare zum Artikel

  • Print / Abo
    Apps
    PC Games 12/2016 PC Games Hardware 01/2017 PC Games MMore 01/2016 play³ 01/2017 Games Aktuell 12/2016 buffed 12/2016 XBG Games 11/2016 N-Zone 12/2016 WideScreen 01/2017 SpieleFilmeTechnik 12/2016
    PC Games 12/2016 PCGH Magazin 01/2017 PC Games MMORE Computec Kiosk On the Run! Birdies Run
article
1173493
Trine 3: The Artifacts of Power
Patch 1.02 und Beta für Linux und OSX erschienen
Patch 1.02 für Trine 3: The Artifacts of Power steht ab sofort zum Download bereit. Welche Änderungen und Neuerungen das Update beinhaltet, erfahrt ihr hier. Außerdem wurde Trine 3 als Beta nun auch für Linux und OSX veröffentlicht. Auf neuen Content müssen Besitzer des etwas zu kurz geratenen Titels aber noch länger warten.
http://www.pcgames.de/Trine-3-The-Artifacts-of-Power-Spiel-55318/News/Patch-102-und-Beta-fuer-Linux-und-OSX-erschienen-1173493/
05.10.2015
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2015/03/trine_3_0004-pc-games_b2teaser_169.jpg
trine,indie game
news