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  • Stellaris: Updates für Clarke,Asimov und Heinlein angekündigt

    Stellaris bekommt auch in Zukunft noch zahlreiche Updates spendiert. Quelle: Steam

    Stellaris ist zwar seit einigen Tagen erhältlich. Als tatsächlich fertiggestellt betrachtet aber selbst Entwickler Paradox Interactive sein Strategiespiel nicht. Deshalb wurden jetzt gleich mehrere Updates für Stellaris angekündigt, die jeweils nach bekannten SciFi-Autoren benannt sind. Den Anfang mach (Arthur C.) "Clarke" Ende Mai.

    Paradox Interactive informiert in seinem Forum über die weiteren Pläne mit Stellaris. Gegen Ende Mai soll Patch 1.1 ("Clarke") erscheinen. Dort stehen in erster Linie weiteres Bugfixing und GUI-Optimierungen (siehe unten) auf dem Programm. Das ändert sich mit den folgenden, "Asimov" (voraussichtlich Ende Juni) und "Heinlein" getauften Updates, die dann zusätzlich auch neue Inhalte enthalten sollen. Vorläufige Changelogs zu Asimov und Heinlein gibt es zwar ebenfalls schon heute. Nichts davon ist aber in Stein gemeißelt.

    Neben diesen kostenlosen Update für Stellaris plant Paradox aber auch regelmäßige, kostenpflichtige Zusatzinhalte. Das kennt man bereits von anderen Strategie-Titeln aus demselben Hause: Für Crusader Kings 2, Europa Universalis 4 oder auch Hearts of Iron 3 sind jeweils wahre Unmengen an DLCs erhältlich. Solange es genug zahlende Kunden gibt, würde Stellaris stetig für alle verbessert und ausgebaut, "beinahe genauso wie bei einem MMO". Wo es unter anderem noch hakt, könnt ihr in unserem Test zu Stellaris nachlesen.


    Changelog zum "Clarke"-Update:

    • Fixes to the Ethic Divergence and Convergence issues. Currently, Pops tend to get more and more neutral (they lose Ethics, but rarely gain new ones.)
    • The End of Combat Summary. This screen looks bad and also doesn't tell you what you need to know in order to revise your ship designs, etc.
    • Sector Management GUI: There are many issues with this, and we will try to get most of them fixed.
    • Diplomacy GUI issues. This includes the Diplomatic Pop-Ups when other empires contact you, but also more and better looking Notifications, and more informative tooltips on wars, etc.
    • AI improvements: Notably the Sector AI, but also plenty of other things. This kind of work is never "finished"...
    • Myriads of bug fixes and smaller GUI improvements.
    • Late game crises bugs. There were some nasty bugs in there, blocking certain subplots and various surprising developments.

    Changelog zum "Asimov"-Update:

    • Border Access Revision: Borders are now open to your ships by default, although empires can choose to Close their borders for another empire (lowering your relations, of course.)
    • Tributaries: New diplomatic status and corresponding war goals.
    • Joint Declarations of War: You can ask other empires to join you for a temporary alliance in a war against a specific target.
    • Defensive Pacts.
    • Harder to form and maintain proper Alliances.
    • More war goals: Humiliate, Open Borders, Make Tributary, etc.
    • Emancipation Faction. We had to cut this one at the last minute. Needs redesign.
    • Diplomatic Map Mode. Much requested!
    • Diplomatic Incidents: This is a whole class of new scripted events that causes more interaction with the other empires.

    Changelog zum "Heinlein"-Update:

    • Sector and Faction Politics: We are working on a design for this. I always wanted to make Factions more closely tied to Sectors, for example...
    • Federation and Alliance Politics: As a player, you need more ways of interacting with the other members, push your will through, and get elected, etc.
    • Giving Directions to Allies and Subject States.
    • Strategic Resource Overhaul: You should need these and search for them far and wide. They should be extremely important.
    • Battleship Class Weapons. Some Battleship front sections will be repurposed for an XL size weapon slot. There are currently four ship sizes but only three sizes to weapons, creating an imbalance. Also, Battleships should have fewer small weapon slots and have to rely on screens of smaller ships.
    • Fleet Combat Mechanics: Formations and/or more complex ship behavior is needed.
    • Mid-game scripted content: Guarded "treasures", mid-game crises, colony events, etc.
    • Living Solar Systems: Little civilian ships moving around, etc.

    Quelle: Paradox Plaza

    01:24
    Stellaris: Launch-Trailer zur 4X-Strategie
    Spielecover zu Stellaris
    Stellaris
  • Stellaris
    Stellaris
    Publisher
    Paradox Interactive
    Developer
    Paradox Interactive
    Release
    10.06.2016

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http://www.pcgames.de/Stellaris-Spiel-55972/News/Updates-angekuendigt-1195683/
18.05.2016
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2016/05/Stellaris-Warhammer-Mod-3--pc-games_b2teaser_169.png
strategie,paradox,update
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