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  • Star Citizen: ​Status-Report mit Ausblick auf Alpha 2.0

    In einem aktuellen Status-Bericht hält Cloud Imperium Games die Fortschritte bei der Entwicklung von Star Citizen fest. Quelle: Cloud Imperium Games

    Die Entwicklung von Star Citizen macht stetig Fortschritte. Jüngst veröffentlichte Cloud Imperium Games einen weiteren Status-Report mit Ausblick auf kommende Neuerungen. Neben einer Überarbeitung der Benutzeroberfläche dürfen sich Spieler der Weltraum-Simulation bald auch auf Performance-Optimierungen sowie viele spielerische und grafische Verbesserungen freuen.

    Star Citizen nähert sich der Alpha-Version 2.0. Die Fortschritte in der Entwicklung hält Cloud Imperium Games stets in wöchentlichen Update-Berichten fest. Jüngst gaben die Macher der Weltraum-Simulation einen Ausblick darauf, woran die verschiedenen an der Entwicklung beteiligten Teams derzeit arbeiten. Dazu zählen eine überarbeitete Benutzeroberfläche, Performance-Optimierungen sowie diverse spielerische, grafische und audiotechnische Verbesserungen.

    Eine Übersicht über sämtliche der geplanten Änderungen und Verbesserungen seht ihr nachstehend am Ende dieser Zeilen. Außerdem geben die Entwickler bekannt, dass die Arbeiten am FPS-Modul Star Marine gut vorangehen. Die Priorität sei derzeit jedoch der Release der Alpha 2.0. Da die kommende Aktualisierung einen Ausblick auf das Persistent Universe gewährt, gilt die Alpha 2.0 als Meilenstein in der Entwicklung von Star Citizen. Weitere Infos findet ihr auf unserer verlinkten Themenseite.

    Gameplay and Engineering

    • Added energy Recharge Stations to various satellites
    • Added feedback for when a EZ Hab pod is locked to you
    • Restored rotating rings to Port Olisar
    • Finalised the Research Satellite method of mission giving
    • Mark-up for all Asteroids added using the new, more automated method
    • Moving EVA to an improved physical control model
    • Implementing ragdoll animation whilst in EVA
    • Improved ragdoll animation – see WIP video
    • 1st pass implementation of breaking apart of the Retaliator (on destruction)
      • Will be more visually impressive and realistic
    • Performance improvements/optimisations
    • Network optimisations
    • General bug fixing * Fixed a bug with health pens not working
    • Weapons not physicalize properly, they remain floating in space, upon death.\
    • Fixing bugs on weapon select/deselect/holstering.
    • Reviewing look poses for Pistol firing with the animation team.
    • Procedural weapon animation work is still in progress. Work on positioning, weapon sway, weapon cant, will go into next week. Recoil is feeling good.
    • Ammo boxes are broken, investigating. Energy recharge stations are working! Lasers; pew pew!

    UI

    • Multi Crew screens polish
    • Mission manager UI polish
    • Quantum Travel UI polish
    • Screens for Crusader station
    • General reticule polish
    • Multi Crew screens polish
    • Making a first pass and simplified Main Menu, so players don't have to load into the Hangar every time they start the game or finish a match.
    • Base implementation of a reticule for the EVA HUD.
    • Bug fixing

    Art

    • Constellation flight ready
    • Retaliator flight ready
    • Cutlass Black flight ready
      • Updated to support the new damage tech.
      • Updated to support multi-crew functionality
    • Final layout polish for the space station interiors with bug fixing galore, profiling, optimising, testing
    • Final lighting polish for the space station interiors
    • Layout and signposting changes to the Cry Astro Fuel facility
    • Space station exterior lighting pass
    • Multi-crew ship damage VFX implementation, including:
      • Exterior damage effects from minor damage through to 100% damage explosions
      • Interior damage effects, including cockpits – triggered when receiving damage and "state" switching when ship health is low
    • General ship damage effects polish
    • General ship thruster effects polish
    • Crusader map ambient effects – including:
      • Airlock pressurisation/depressurisation
      • Derelict space station ambience
      • Giant asteroid field ambience
    • Repair drone effects polish
    • Ship landing dust effects polish
    • Quantum Travel effects polish
    • Missile effects polish
    • General effects optimisation

    Animation

    • Refining base character locomotion
    • Finalising stocked and pistol locomotion * Pistol animation set was reviewed, still needs starts/stop, select/deselect, lowered set-up in mannequin, prone look pose, and crouch look poses. These should be started, and hopefully finished next week.
    • Rifle animation set reviewed, ADS is currently broken, still needs lowered look pose, better weapon pickup anim, and prone look pose need to be exported and hooked up.
    • Rifle look poses for fire are fixed, but firing has a problem with the weapon moving in the hands, investigating now.

    Audio

    • Another dialogue recording session for some additional lines and some re-records
    • Made improvements to the ship flyby sounds
    • Continued implementation music
    • Finalising audio for map locations
    • General bug fixing

    Blocking Issues

    • Frame rate is very sluggish at times
    • We have a few crashes which are currently blocking the comms array gameplay
    • Unable to spawn Multicrew ships in release mode
    • EVA needs to be more responsive and much less buggy! Player can spin out of control and also suffer latency issues – hopefully these are fixed in next build with some recent animation code fixes
    • Walking on to a ship can cause it to have no flight functionality but works fine if you debug spawn straight in to the cockpit; probably related to a recent IFCS code change
    • Server Crashes when AI units fire weapons. This blocks other testing, of course.
    • Pistol ADS animations are blocked until we finalize Stocked (rifle) ADS system.
    • Character Sprint animations needs a review once the [weapon] lowered pose is finalized. This is a potential blocker.
    • EVA needs to support personal weapon usage, this will require code support as well as adjustments to the base poses.
    03:07
    Star Citizen: Video-Rundgang durch "Port Olisar"
  • Star Citizen
    Star Citizen
    Publisher
    Cloud Imperium Games
    Developer
    Cloud Imperium Games
    Es gibt 2 Kommentare zum Artikel
    Von Lordghost
    klar ist die nu flightready, ist ja DAS multicrewship, von anfang an wurde mit dem ding geworben. AC 2.0 hätte sich so…
    Von LostHero
    Na endlich!
    • Es gibt 2 Kommentare zum Artikel

      • Von Lordghost Erfahrener Benutzer
        klar ist die nu flightready, ist ja DAS multicrewship, von anfang an wurde mit dem ding geworben. AC 2.0 hätte sich so weit verschoben bis das ding endlich flugtauglich geworden wär xD
        freu mich aufs baby-PU, denn da kann ich auch endlich mal mitspielen, dieses AC 1 und dogfighting ist lächerlich, ein…
      • Von LostHero Erfahrener Benutzer
        Zitat
        Constellation flight ready
        Na endlich!
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Star Citizen
Star Citizen: ​Status-Report mit Ausblick auf Alpha 2.0
Die Entwicklung von Star Citizen macht stetig Fortschritte. Jüngst veröffentlichte Cloud Imperium Games einen weiteren Status-Report mit Ausblick auf kommende Neuerungen. Neben einer Überarbeitung der Benutzeroberfläche dürfen sich Spieler der Weltraum-Simulation bald auch auf Performance-Optimierungen sowie viele spielerische und grafische Verbesserungen freuen.
http://www.pcgames.de/Star-Citizen-Spiel-3481/News/Status-Report-mit-Ausblick-auf-Alpha-20-1176450/
02.11.2015
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2015/08/XXX1_F-pc-games_b2teaser_169.jpg
star citizen,cloud imperium games,alpha
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