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  • Project CARS: PC-Update 2.5 erschienen und Changelog veröffentlicht

    Project CARS Patch 2.5 soll viele Bugs der Rennsimulation auf dem PC beheben: Unter anderem soll das Spiel von Abstürzen befreit werden und stabiler laufen. Quelle: Slightly Mad Studios

    Die Slightly Mad Studios kündigen Patch 2.5 für die PC-Version von Project CARS an. Laut einem Post im offiziellen Forum soll dieser gestern seinen Weg nach Steam gefunden haben. Viele Bugs, die zum Absturz des Spiels geführt haben sowie neue Features sollen mit an Bord sein.

    Die Slightly Mad Studios kündigen im offiziellen Project CARS-Forum den Patch 2.5 für die PC-Version der Rennsimulation an. Der Meldung zu Folge soll Patch 2.5 bereits gestern seinen Weg nach Steam gefunden haben. Für das aktuelle Update verbrachten die Entwickler laut eigener Aussage viel Zeit in Kooperation mit Spielern, die mit Spielabstürzen zu kämpfen hatten und lösten mit deren Hilfe möglichst viele Fehler. Die zahlreichen Fixes in diesem Patch sollen dazu beitragen, das Spiel für diejenigen Spieler stabiler zum Laufen zu bringen, die Instabilitäten erfahren mussten. Aber auch zahlreiche Probleme beim Tuning, den Setups der Rennboliden, Online-Funktionen und bei der Steuerung wurden angegangen und behoben. Alle Details erfahrt ihr weiter unten in den kompletten Patchnotes zum Project CARS Patch 2.5 für den PC.

    Wie bei Steam-Updates üblich, wird das Update automatisch heruntergeladen und installiert, sobald ihr Steam startet. Project CARS erschien hierzulande am 07. Mai 2015 als Windows-Download und Retail-Version. Mehr zu Slightly Mad Studios' aktuellster Rennsimulation erfahrt ihr auf unserer Project CARS-Übersichtsseite.

    Im Nachfolgenden lest ihr die kompletten Patchnotes zum Project CARS Update 2.5 für den PC (Stand: 17. Juli 2015):

    Game Crashes
    We spent a lot of time working directly with a number of users who were struggling with game crashes, and resolved as many of these as we could. The various fixes in this patch should help a great deal in making the game more stable for those of you who were experiencing these instabilities.

    Pitting, tuning, setups
    * Fixed a case where the in-game tuning Setup was not being saved under certain conditions.
    * Fixed the issue with cold and current tyre pressure mismatches in pitstop strategy, as well as cold pressure not being correctly applied in the tyre system.
    * Ensure that the Default pitstop strategy is selected as the Active one when starting a new session.
    * Fixed an issue where the wrong vehicle setup would at times be applied to the player's current vehicle.
    * Fixed another case of where cars would sometimes leave the pits with an invisible reattached wheel.
    * Fixed an issue with the Pit Strategy screen where the displayed values did not reflect the saved settings.
    * Fixed an issue in online races where the pit crew would ignore any changes made to the pit strategy once the player's car was stationary in the pit box.
    * Reworked some tyre compound names as displayed in the setup screen to ensure that all compounds are named to be indicative of the type of compound it represents in the pit strategy screen.
    * Restrict the selectable pit strategy tyre compound types to only those available for the current vehicle.

    Online
    * Fixed an issue where the Drive button would remain permanently locked when joining an in-progress session.
    * Fixed an issue where, when the player progressed from qualifying to the start of the race, the player's car would sometimes begin moving without player, resulting in false jump-starts.

    Controls
    * New Feature – Implemented the ability via menu sliders for the user to manually tweak the menu spring strength, stationary / low speed spring strength, and overall steering gain.
    * New Feature – The Force Feedback Calibration screen now features a multiple force feedback profile selection whereby the user can select a base FFB style that suits personal preference, and then tweak it further as desired. This will then create a 'Custom' entry in the profile selection list in addition to the current options: "Default" (matches the FFB default settings in Patch 2.0) and "Classic" (matches the FFB settings in the original release).
    * Fixed an issue with sudden loss of FFB after a crash.
    * Reduced the strength of the menu spring for custom wheels.
    * Fixed an issue where Mouse controls were showing a deadzone in the centre regardless of deadzone setting.
    * Fixed an issue where rumble on the gamepad could at times cause the game to slow down.
    * Added support and profiles for the Logitech G29 and G920 on PC
    * Added accelerator slip vibration to the wheel rim of Fanatec wheels where available, and fixed brake rumble not working.

    Vehicles
    * Formula A – Added a new tire set which now includes two slick tires - soft and medium. Also rebalanced the heating and wear across all four tyre sets. Wear will now more closely match real-world Formula cars. Heating is more even front to rear also. Further rebalancing of the AI speed as was required, and tweaks to the base setup to accommodate the heat change.
    * Modern street cars - New stiffer tyres for improved drivability to more closely match the real world experience, making these cars more fun and engaging to drive. Made tweaks to the individual setups of the FWD and most Supercars to accommodate the change.
    * Mclaren P1 - Stiffened up the default suspension to help prevent bottoming out at tracks like Nordschliefe.

    02:10
    Project Cars Rennikonen-DLC: BMW V12 LMR in Dubai
    Spielecover zu Project CARS
    Project CARS
  • Project CARS
    Project CARS
    Publisher
    Bandai Namco
    Developer
    Slightly Mad Studios
    Release
    07.05.2015
    Es gibt 1 Kommentar zum Artikel
    Von EddWald
    Mehr Rennserien Online wären fantastisch. Und nicht diese duselige Road A,B,C Aufteilung. Und wo, zu Hölle ist die GT1…

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    • Es gibt 1 Kommentare zum Artikel

      • Von EddWald Benutzer
        Mehr Rennserien Online wären fantastisch. Und nicht diese duselige Road A,B,C Aufteilung. Und wo, zu Hölle ist die GT1-Serie???

        Online ist das Spiel für mich eine Entäuschung auf ganzer Linie. Wenn man bedenkt, wie es damals in der Alpha angepriesen wurde. Wenn man bedenkt, das die Entwickler schon an Project 2 arbeiten, kann man an einer Hand abzählen, wie lange der Multiplayer von PC1 am Leben bleibt.
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Project CARS
PC-Update 2.5 erschienen und Changelog veröffentlicht
Die Slightly Mad Studios kündigen Patch 2.5 für die PC-Version von Project CARS an. Laut einem Post im offiziellen Forum soll dieser gestern seinen Weg nach Steam gefunden haben. Viele Bugs, die zum Absturz des Spiels geführt haben sowie neue Features sollen mit an Bord sein.
http://www.pcgames.de/Project-CARS-Spiel-28603/News/PC-Update-25-erschienen-und-Changelog-veroeffentlicht-1165160/
18.07.2015
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2015/05/Project_Cars__2_-gamezone_b2teaser_169.png
project cars,slightly mad studios,rennspiel
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