Online-Abo
Login Registrieren
Online-Abo
Möchtest du diese Seite als Startseite festlegen?
als Startseite festgelegt.
    Möchtest du diese Seite als Startseite festlegen?
    Mobile als Startseite festgelegt.
    Login Registrieren
  • Pillars of Eternity: Patch 1.04 mit weiteren Bugfixes veröffentlicht

    Pillars of Eternity: Patch 1.40 erschienen. (2) Quelle: PC Games

    Gegenstände, Fähigkeiten, Begleiter und Quests, in vielen Bereichen von Pillars of Eternity haben sich die Entwickler von Obsidian Entertainment zuletzt auf die Jagd nach Fehlern gemacht, die nun mit Patch 1.40 behoben werden. Für eine vollständige Auflistung der Änderungen haben wir die Patch Notes für euch.

    Die Entwickler von Obisidian Entertainment arbeiten weiter an der Verbesserung von Pillars of Eternity. Nun hat das Team das Update auf Version 1.40 veröffentlicht, mit dem erneut diverse Fehler aus dem Spiel entfernt werden. So wurden zum Beispiel einige Zauber, Gegenstände und Fähigkeiten verbessert beziehungsweise korrigiert. Der Bonus Schaden des Keiler-Tiergefährten soll nun richtig angerechnet werden und auch Knock Down soll nun wie vorgesehen funktionieren.

    Darüber hinaus haben die Entwickler von der Performance von Pillars of Eternity gefeilt. Das Speichersystem wurden zu diesem Zweck optimiert und die Nutzung des Arbeitsspeichers auf 32-bit-Systemen verbessert. Außerdem wurden Fehler bei verschiedenen Quests und im Zusammenhang mit Begleitern behoben. So wird zum Beispiel Sagani den Bösewicht des Spiels nun nicht mehr namentlich verraten, bevor ihr dieses Geheimnis überhaupt ergründet habt.

    Nachfolgend lest ihr die vollständigen, englischsprachigen Patch Notes mit allen Änderungen. Das Entwicklerteam arbeitet inzwischen Bereits an Update 1.50, das noch in der kommenden Woche als Beta-Version an die Tester gegeben werden soll. Das Beta-Patch-Programm hatten die Macher erst vor wenigen Tagen gestartet. "Wir lesen uns weiterhin durch die Support-Threads und E-Mails. Danke an alle", schreiben die Entwickler von Pillars of Eternity auf der offiziellen Webseite.

    Pillars of Eternity - Patch Notes 1.40

    Items, Spells, and Abilities
    • AoE indicators should now properly resize if the caster has a sub 10 Intellect score.
    • Fixed an issue with over-time aura spells not applying the correct value on the final tick.
    • Knock Down will now correctly be applied for the full duration of the effect.
    • Mantle of The Dying Boar will now trigger at 33% Endurance with the effect of 5 Endurance a tick.
    • Talisman of the Unconquerable will now give a 1.25 Focus multiplier instead of .25.
    • Blooded should trigger properly in all cases now.
    • Boar Animal Companion bonus damage should now work as intended.
    • Prone Reduction mod should now work correctly.
    Quests and Companions
    • Fixed Aloth and Kana speaking when they weren't in the party in one of the last levels.
    • Sagani's fox-specific banters now require the appropriate items in the player inventory.
    • Falanroed's dialogue no longer displays a script node.
    • Durance will now properly discuss your dream with you if you've already discussed his staff.
    • Relaxed some constraints on Durance's quest conversation. This allows all characters, regardless of background or stats, to finish his quest.
    • Players can now loot the nest in Oldsong.
    • Fixed an invalid conditional check in one of Pallegina's conversations.
    • Heritage Hill tower will be fully revealed when exploring the map.
    • Fixed spawn issue in a scripted interaction near the end of the game.
    • Fixed an invalid creature spawn in the Ogre Lair in Od Nua.
    • Sagani no longer references the antagonist by name before you know it.
    • A container in the Catacombs of Od Nua will now remember if it was looted.
    • The "Master's Tools" quest will now work if you have the required items before starting the quest.
    • The "A Two Story Job" scripted interaction will not require a second grappling hook to climb down from the window if one was already used to climb up.
    General Fixes
    • Fix for camera movement problems when the game is paused or in a cutscene.
    • Fix to retroactively restore party movement in saves that display movement speed problems.
    • Made some fixes to movement speed problems that were being reported (e.g. Boots of Speed).
    • Fixed stacking health problems with the gul's "Vomit Blood" ability. This fix should retroactively fix your saved games.
    • Optimized Save/Load game system for better performance.
    • Optimized how scene transitions are handled for better memory usage on 32-bit machines. This may allow players to transition to new areas without running out of memory.
    • Sound Sets from hired companions will now be properly restored when adding them to the party from the stronghold.
    • "All Stronghold Upgrades" achievement now checks 25 upgrades instead of 26. This will properly reward the achievement if you already have fully upgraded your stronghold.
    • The "Kill All Dragons" achievement will now properly fire if they are killed indirectly (like by a trap). This is a retroactive fix and will be rewarded if the dragons are already dead.
    • Fixed issue where store prices were getting exceptionally large after receiving a discount.
    • Fixed issues with gaining infinite XP from bad Stronghold data.
    • World time will not get very large in some cases after Save/Load.
    • Modelling offset with Durance's head has been adjusted.
    • Icon scale is now correct on Hearth Harvest and Reghar Konnek.
    • All shaders will now compile properly under DirectX 11.
    • Restored all the missing effects in the intro cutscene.
    • Removed Blunderbuss item from an early game loot table.
    • Changed the cursor type on the blood pool in the Temple of Skaen to conversation.
    • Fixed a few save game issues with dead summoned creatures.
    • Fixed issue where occasionally a crash would occur when initializing the Steam API.
    • Draggable windows are now handled properly when running at very high resolutions.
    • Swamp Lurker's animation won't spaz anymore when the game is paused.
    • Fixed an issue to prevent binding mouse buttons to window controls.
    • Game will now pause if you Alt-Tab during a cutscene in full screen mode.
    • Audio will now resume properly if the game loses focus.
    • Fixed an issue with infinite load screen if you transition while hovering over a container.
    • Characters will now wait for their idle animation before trying to reload which fixes an animation sync issue.
    • Damaged characters performing AoE attacks will not overload their AI state stacks anymore.
    06:57
    Pillars of Eternity - Old-School-Rollenspiel im Technik-Video
    Spielecover zu Pillars of Eternity
    Pillars of Eternity
  • Pillars of Eternity
    Pillars of Eternity
    Publisher
    Paradox Interactive
    Developer
    Obsidian Entertainment (US)
    Release
    26.03.2015
    Es gibt 2 Kommentare zum Artikel
    Von LostHero
    Also der GOG.com Patch ist 18 MB klein :).
    Von RedDragon20
    Der Patch kam scheinbar ziemlich überraschend. Durfte mir gestern Abend spontan mal eben 600 MB laden. 

    Aktuelle Rollenspiel-Spiele Releases

    Cover Packshot von Die Zwerge Release: Die Zwerge EuroVideo Bildprogramm GmbH , King Art
    Cover Packshot von Candle Release: Candle Daedalic Entertainment
    • Es gibt 2 Kommentare zum Artikel

      • Von LostHero Erfahrener Benutzer
        Also der GOG.com Patch ist 18 MB klein :).
      • Von RedDragon20 Erfahrener Benutzer
        Der Patch kam scheinbar ziemlich überraschend. Durfte mir gestern Abend spontan mal eben 600 MB laden. 
  • Print / Abo
    Apps
    PC Games 12/2016 PC Games Hardware 01/2017 PC Games MMore 01/2016 play³ 01/2017 Games Aktuell 12/2016 buffed 12/2016 XBG Games 11/2016 N-Zone 12/2016 WideScreen 01/2017 SpieleFilmeTechnik 12/2016
    PC Games 12/2016 PCGH Magazin 01/2017 PC Games MMORE Computec Kiosk On the Run! Birdies Run
article
1156569
Pillars of Eternity
Patch 1.04 mit weiteren Bugfixes veröffentlicht
Gegenstände, Fähigkeiten, Begleiter und Quests, in vielen Bereichen von Pillars of Eternity haben sich die Entwickler von Obsidian Entertainment zuletzt auf die Jagd nach Fehlern gemacht, die nun mit Patch 1.40 behoben werden. Für eine vollständige Auflistung der Änderungen haben wir die Patch Notes für euch.
http://www.pcgames.de/Pillars-of-Eternity-Spiel-16031/News/Patch-104-veroeffentlicht-1156569/
17.04.2015
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2015/04/5_Tempel_von_Eothas5-pc-games_b2teaser_169.png
pillars of eternity,rollenspiel,obsidian
news