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  • Driver: San Francisco - Test-Übersicht - So unterschiedlich wertet die Welt - Konsolen-Versionen ab heute im Handel

    Am 1. September erscheint Driver: San Francisco für Xbox 360 und Playstation 3. PC-Spieler müssen sich noch ein wenig gedulden. Die ersten Tests versprechen mitunter ein sehr gutes Rennspiel. Andere Redaktionen wiederum vergeben auch Werte, über die sich die Macher von Reflections und Ubisoft nicht freuen werden.

    Driver: San Francisco ist ab dem 1. September für Playstation 3 und Xbox 360 erhältlich. Die ersten deutschen und internationalen Tests sind verfügbar und vergeben sehr unterschiedliche Noten. In unserer Testübersicht vermitteln wir euch ein erstes umfassendes Bild. Unsere Kollegen von videogameszone.de halten Driver: San Francisco beispielsweise für die "Spielspaß-Sensation des Jahres" und vergeben eine sehr gute Testwertung. Andere Redaktionen, beispielsweise Strategy Informer und incgamers.com, vergeben Wertungen von 60 Prozent beziehungsweise entsprechend sechs von zehn Punkten. Dazwischen befinden sich viele Tester, die eine Note rund um die 80 bis 90 Prozent vergeben. Die Bestwertung kommt von spong.com, die 93 von 100 Prozent zücken. Über die folgenden Links gelangt ihr zu den Tests. Natürlich gibt es auch wieder Auszüge aus den Fazits der Tester. Mehr zu Driver: San Francisco gibt es auf unserer Themenseite. Das Rennspiel erscheint für PC-Spieler am 29. September.

    Driver: San Francisco-Test (Xbox 360 und PS3) – 87 / 100
    Ein Rennspiel muss vor allem eines: Fahrspaß vermitteln! Und in dieser Disziplin rast das neue Driver auf der Überholspur an die Genrespitze: Wenn Tanner an seinem Lenkrad herumrudert (nutzt unbedingt die Cockpit-Ansicht!), mit 300 Sachen in den Gegenverkehr heizt und der Punktezähler wild rattert - dann erlebt man als Spieler den reinsten Temporausch. Ebenfalls großartig: die Shift-Funktion. Ja, auf dem Papier klingt die "Komapatient fliegt als Geist herum"-Idee völlig bescheuert - als Spielelement ist sie aber einfach klasse. Zudem hat Entwickler Reflections das virtuelle San Francisco nicht nur authentisch designt, sondern auch mit Missionen vollgestopft: Egal ob Mutprobe, Herausforderung oder Story-Rennen - stets gibt es was Spannendes zu tun. Und hey, ich freue mich schon tierisch auf die ersten packenden Online-Duelle mit unseren Lesern.

    Hier kommt ein Video-Test von der Play 3, bevor die Links zu den internationalen Tests kommen.

    03:14
    Driver - San Francisco im Play3-Testvideo
    Spielecover zu Driver: San Francisco
    Driver: San Francisco


    Eurogamer.net – 8 / 10
    Driver: San Francisco isn't quite the jolt that the arcade driving genre needs to stir it from its own particular coma, then, but it's an endearing and eccentric experience in itself. In Reflection's best work since the Driver series began, it's managed to tame the ridiculous and conjure something quite sublime

    Strategyinformer.com – 6 / 10
    Underneath Driver's pitfalls, there is fun to be had. This game doesn't manage to eradicate the misfortunes of the past, nor does it build on them. Ubisoft have tried their utmost to get this once revered body back into shape, but there's plenty of bruises along the way. As we enter the major gaming season, a title with such flaws will struggle desperately, as the love-or-hate recipe will see this one fall into obscurity before 2011 is over.

    Incgamers.com – 60 / 100
    Driver: San Francisco would be an easy game to recommend if the mission design of the single player campaign were on a par with the quality of its technical elements. As things stands though, it seems that some good gameplay ideas have been wasted on level designers that simply didn't know how to make best use of them. It's still probably worth a rental to experience the Challenge and multiplayer modes for a weekend... just don't go in expecting to feel that same sense of danger and originality that made so many people fall in love with the original game.

    Computerandvideogames.com – 8,5 / 10
    While Reflections might have gone with the crazy when it comes to premise, the actual handling is as solid, weighty and realistic as ever. Obviously we're not talking simulation racing here, drifts are easily executed, there are enough jump opportunities to warrant a town planning enquiry and cinematic sizzle is at the heart of everything. It's the two elements combined that make Driver: San Francisco great.

    OXM – 8 / 10
    Part of the charm - or it could be a weakness, it's really hard to tell - is that the game doesn't let you know if it's in on the joke. It never shoots you an apologetic smile. If you can buy into the TV drama premise, suffer the "Previously, on Driver San Francisco" cutscenes, and enjoy the dialogue with the appropriate level of facepalm, Driver will charm the big end off of you. It's a turbo-powered drifty racer with a loveably fractured premise and a world that's full of challenges and stunts. It's better than it has any right to be.

    IGN – 8 / 10
    Driver: San Francisco has one game-changing, eyebrow-raising idea and it pulls it off with aplomb, infusing the OTT arcade racing with unparalleled variety and a ridiculous supernatural twist whilst staying true to its Seventies chase-movie roots. It looks great, it's got a lot of personality, it tells an entertaining story and it's great fun to play. A few frustrating difficulty spikes and the story's rather premature ending are the only negatives.

    Gamespot – 8 / 10
    While Driver: San Francisco is a lot of fun, it isn't without its faults: Missions can get a little repetitive toward the end (particularly if you're doing all the side missions), the storyline is ludicrous, and the less said about the incredibly frustrating final boss battle the better. These issues do little to sully what is a great driving game, though. A wealth of content, fast cars, and the inspired shift mechanic mean you're always kept in the thick of action-packed, over-the-top driving missions that are a thrill to play.

    Spong.com – 93 / 100
    Driver's biggest USP is the way that the game dispenses with one of the biggest problems with open world driving games… namely, the sparcity of and distance between missions when you come close to completion. Driver deals with this by including the innovative - revolutionary, even - Shift Mode. Shift mode combines a term with which we are all familiar, with an experience with which most of us are not. Not unless we've had access to some pretty amazing mind altering drugs, that is. The experience to which I refer is the one of floating out of your head, and getting a bird's eye view of the city below you. Then being able to zoom into the consciousness of almost any of its inhabitants. Very possibly exactly the set of circumstances for which the term "Pretty trippy, man!" was invented.


  • Driver: San Francisco
    Driver: San Francisco
    Publisher
    Ubisoft
    Developer
    Ubisoft Reflections
    Release
    29.09.2011
    Es gibt 6 Kommentare zum Artikel
    Von mab72
    Es ist ein scheiss spiel!Angeblich spielt man einen "story" modus...aber WO ist denn die story?Wer ist dieser jericho…
    Von abe15
    Die enormen Unterschiede der verschiedenen Wertungen zeigen mal wieder eindrucksvoll, wie wenig aussagekräftig…
    Von philipp141294
    Ist ganz gut aber ne 90er Wertung?

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Driver: San Francisco
Driver: San Francisco - Test-Übersicht - So unterschiedlich wertet die Welt - Konsolen-Versionen ab heute im Handel
Am 1. September erscheint Driver: San Francisco für Xbox 360 und Playstation 3. PC-Spieler müssen sich noch ein wenig gedulden. Die ersten Tests versprechen mitunter ein sehr gutes Rennspiel. Andere Redaktionen wiederum vergeben auch Werte, über die sich die Macher von Reflections und Ubisoft nicht freuen werden.
http://www.pcgames.de/Driver-San-Francisco-Spiel-22182/News/Driver-San-Francisco-Test-Uebersicht-So-unterschiedlich-wertet-die-Welt-Konsolen-Versionen-ab-heute-im-Handel-842081/
01.09.2011
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2010/06/DRVSF_S_005b_DodgeChallengerFrontBridgeLogo_100615105110.jpg
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