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  • Civilization 6: Herbst-Update mit KI-Verbesserungen, DirectX 12 und mehr

    Civilization 6: Herbst-Update mit KI-Verbesserungen, DirectX 12 und mehr. (2) Quelle: PC Games

    Civilization 6 bekommt sein erstes großes Update mit Verbesserungen an der KI, DirectX 12-Unterstützung und neuen Kartenmodi. Außerdem gibt es ein neues Mehrspieler-Szenario und viele Detailverbesserungen sowie Bugfixes. Der Patch steht ab sofort über Steam zum Download bereit.

    Knapp einen Monat nach der Veröffentlichung von Civilization 6 haben die Entwickler von Firaxis das sogenannten Herbst-Update veröffentlicht. Der Patch wird von Steam automatisch heruntergeladen, sobald ihr euch das nächste mal einloggt. Das rund 2,1 Gigabyte große Update bringt einige Neuerungen mit sich. So fügen die Entwickler unter anderem die Unterstützung von DirectX 12 hinzu. Außerdem unterstützt das Spiel jetzt auch die Second-Screen-Features von Logitech ARX.

    Aber natürlich haben sich die Macher auch mit dem Spiel selbst beschäftigt. So erhält die viel kritisierte KI einige Verbesserungen. Die Computer-Gegner sollen jetzt auch in den Bereichen Wissenschaft und Tourismus gezielter auf den Sieg hinarbeiten. Des weiteren sollen sie klüger beim Erklären von Kriegen agieren und zum Beispiel ihre potentiellen Chancen besser einschätzen. Beim Aufbau ihrer Armee soll die KI nun mehr Wert auf Einheitenupgrades legen und ihre Streitkräfte auch besser kommandieren.

    Zusätzlich enthält der Patch auch ein paar neue Inhalte für Civilization 6. So wurde das Mehrspieler-Szenario "Kavallerie und Kanonanden" hinzugefügt. In diesem Kampf-Szenario erwarten euch reduzierte Unterhaltskosten für Einheiten, eine größere Startarmee und deaktivierte Voraussetzung an strategischen Ressourcen für den Einheitenbau. Ziel ist es innerhalb von 50 Runden das größte Territorium aller Spieler zu besitzen.

    Neu hinzu gekommen sind auch die beiden Kartentypen "Sechsarmige Schneeflocke" und "Vierblättriges Kleeblatt". Diese Maps wurden so entworfen, um mehr Konflikte herauf zu beschwören. Die Spieler starten an den Rändern und sind gezwungen in Richtung Zentrum zu expandieren. Nachfolgend lest ihr die vollständigen Patch Notes, die bisher leider nur auf Englisch vorliegen. Weitere News, unseren Tests und Videos zu Civilization 6 findet ihr wie gewohnt auf unserer Themenseite.

    Civilization 6 - Herbst Update - Patch Notes

    [NEW]

    • Maps
      • Added a balanced six player map.
      • Added a balanced four player map.
    • 'Cavalry and Cannonades' Scenario Added
      • Combat scenario with reduced unit maintenance costs and no strategic resource requirement for units.
      • Larger starting army and additional starting techs.
      • Time limit: 50 turns.
      • Goal: Possess the largest territory.
    • DX12 Support
    • Complete Logitech ARX Support

    [GAMEPLAY UPDATES]

    • Added additional notifications.
    • Added a "time defeat" for running out of time. This is always disabled if a Score Victory is available.
    • Added additional Hotkey support (next unit, next city).
    • Added the ability to rename cities.
    • Added UI to show the next tile a city will grow to.
    • Added a visual cue for Barbarian Scouts that are alerted to your city.
    • Changed Dan Quayle rankings.

    [BALANCE CHANGES]

    • Added prerequisite project (Manhattan Project) for Operation Ivy.
    • Added Metal Casting as a prerequisite for Economics tech.
    • Adjusted religious pressure when a religion is first founded to give them more resilience and convert the city.
    • Adjusted relationship decay rates.
    • Reduced the effectiveness of cavalry production policies.
    • Reduced Warmonger penalties in most instances, and adjusted how this reacts to returning versus keeping a city. The last city conquered from a player now provides a heavy warmonger penalty, even if you have a Casus Belli against this player, because you are wiping out a civilization.
    • Reduced border incursion warnings if the troops are within their own borders.
    • Increased the number of Great Works of Writing slots in the Amphitheater to 2.
    • Increased Counterspy operation time.
    • Increased the cost of Religious units and applied additional charges.
    • Units may no longer be deleted when they are damaged.
    • Deleting a unit no longer provides gold.
    • Updated Island Plates map to have more hills and mountains.
    • Units may no longer remove features from tiles that are not owned by that player.
    • Fallout now prevents resource harvesting.
    • Barbarian camps must spawn further away from low-difficulty players' cities.

    [AI TUNING]

    • Adjusted AI victory condition focus to increase their competitiveness in Science and Tourism.
    • Adjusted AI understanding of declared friendship.
    • Adjusted the AI approach to beginning and ending a war based on potential gain and loss.
    • Increased AI competitiveness in building a more advanced military.
    • Increased AI usage of Inquisitors. Especially Phillip.
    • Increased AI value of upgrading units.
    • Increased AI use of Settler escorts.
    • Tuned AI usage of units that cannot move and shoot, like Catapults.
    • Tuned AI city and unit build planning.
    • Improved the ability of city-states to maintain a strong military.

    [BUG FIXES]

    • Fixed some production Social Policies, Great People, and Pantheon bonuses that were not applying correctly.
    • Fixed Royal Navy Dockyard not getting the right adjacency bonuses.
    • Fixed some issues with how the Great Wall was built by players and AI, including proper connection to mountains and removing other players' Great Walls as potential connection points.
    • Fixed a unit cycling error with formations.
    • Fixed a bug where the first military levy that expired would return all levied units (including those levied from other city-states) to that city-state. Now it should only return the levied units that actually originally belonged to the one city-state.
    • Fixed several issues when Airstrips and Aerodromes are occupied, including forced rebasing of enemy units and UI updates.
    • Fixed an exploit that allowed ranged and bombard units to gain experience when attacking a district with 0 hit points.
    • Fixed an issue with wonders when transferring city ownership - conquering a city with a wonder would not track that wonder, and could lead to problems when attempting to use Gustave Eiffel.
    • Fixed an issue where the Settler lens would not always show the right information to the player.
    • Fixed an issue where AI would counter gold changes with the change desired, rather than the total amount of gold desired.
    • Fixed an issue where the Tutorial intro and outro videos would appear off-center in certain resolutions.
    • Fixed some crashes with units.
    • Fixed an issue where multiple leaders of the same civilization would frequently show up in a game.
    • Fixed an issue where Trade Route yields were doubling in some instances.
    • Units in formations now break formation before teleporting between cities.
    • The achievement 'For Queen and Country' was unlocking too frequently.
    • AI with neutral relationships should accept delegations barring exceptional circumstances.
    • Can no longer declare a Joint War if it is invalid for either party.
    • Save game files should no longer be case sensitive.
    • Certain wonders were sending extra notifications.
    • Players will no longer receive any warmongering penalties from a joint war partner for actions in that joint war.
    • Liberating a civilization back to life will now bring them back into the game properly.
    • Observation Balloon range bonus was being incorrectly applied when stacked.
    • Text and grammar fixes.

    [VISUALS]

    • Buildings on snow will now have snow on them.
    • Added an Industrial Barbarian Encampment.
    • Added a ranger tower to National Parks.
    • Fixed some issues with buildings not culling around other world items properly.
    • Fixed an issue with some Districts not showing properly.
    • Miscellaneous polish applied to multiple improvements, districts, and buildings.

    [MULTIPLAYER]

    • Turn timers are always disabled on the first turn of a new game. This happens regardless of the advanced start or turn timer type selected.
    • Allow multiplayer lobby's private game status to be toggled once the lobby has been created.
    • Cap the max players to 12.
    • Added LAN player name option to options screen.

    [UI]

    • Added the number of specialists working a tile.
    • Added some additional icons for espionage, promotions, etc.
    • Added additional Civilopedia shortcuts, including right clicking a unit portrait.
    • Added the signature to the diplomacy action view/deal view so that we can differentiate between duplicate players. Also added multiplayer screenname in diplomacy.
    • Added Trade Route yields to the Reports screen.
    • Added City Center to the City Breakdown panel.
    • Added rewards and consequences to mission completed popups.
    • Updated the leader-chooser when beginning a new game.
    • Updated the end game Victory screen.
    • Updated the multiplayer staging room.
    • Updated city banners.
    • Updated Espionage mission chooser flow.
    • Updated to display what cities are getting amenities from each resource.
    • Changed resource icon backings to reflect the type of resource it is.
    • Auto-scroll to the first Great Person that can be claimed.
    • Improved search functionality in the Civilopedia.
    • Removed Barbarian data from player replay graphs.
    • ESC now closes the Tech, Civic, and Eureka popups.
    • When loading a game, the era blurb will be the current era of the saved game, rather than the starting era of the game.

    [AUDIO]

    • Added some missing mouseover sounds.
    • Fixed the Oracle quote.
    • Fixed an issue where the Advisor voice was not playing in some languages.
    • Fixed compatibility issues with some sound cards, especially those set to high playback rates.

    [MISC]

    • Added a setup option "No Duplicate Leaders" that is enabled by default. This option prevents multiple players from selecting the same leader.
    • Updated leader screen to support enabling/disabling bloom according to the 'Enable Bloom' graphics option.
    • Plot Tooltip Delay is now available in the Options menu.
    • Auto Cycle Units is now available in the Options menu.
    • Benchmark updates.
    • Credits updated.

    Quelle: 2K Games

    13:05
    Civilization 6: Blick in die Release-Fassung - Video-Special
    Spielecover zu Civilization 6
    Civilization 6
  • Civilization 6
    Civilization 6
    Publisher
    2K Games
    Developer
    Firaxis Games
    Release
    21.10.2016
    Es gibt 17 Kommentare zum Artikel
    Von Loosa
    Kein Gold mehr, wenn man Einheiten auflöst, finde ich ja doof.Hatte mich zwar erst überrascht, dass es das überhaupt…
    Von Herbboy
    Ach so, okay - stand das in den Patch-Notes, oder war das schon vorher so? ^^ hatte davon nix mitbekommen. In der…
    Von MatthiasDammes
    Sobald der Späher eine Stadt entdeckt hat, kehrt er zu seinem Lager zurück.Erst dann beginnt dort die Produktion mit…

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    • Es gibt 17 Kommentare zum Artikel

      • Von Loosa Erfahrener Benutzer
        Kein Gold mehr, wenn man Einheiten auflöst, finde ich ja doof.
        Hatte mich zwar erst überrascht, dass es das überhaupt gab aber hatte mir nach Kriegen mehrfach gut aus der Patsche geholfen.
      • Von Herbboy Community Officer
        Zitat von MatthiasDammes
        Sobald der Späher eine Stadt entdeckt hat, kehrt er zu seinem Lager zurück.
        Erst dann beginnt dort die Produktion mit dem Ziel die entdeckte Stadt anzugreifen.
        Tötet man den Späher, bevor er zurückkehren kann, verhindert man das.
        Ach so, okay - stand das in den Patch…
      • Von MatthiasDammes Redakteur
        Zitat von Herbboy
        Warum? ^^ Die Barbaren wissen doch im Moment der Entdeckung von der Stadt, bringt doch nichts, wenn ich den Späher dann jagen gehe. Oder muss der Späher erst zu einer anderen Barbareneinheit, um die "News" weiterzugeben?
        Sobald der Späher eine Stadt entdeckt hat, kehrt er zu…
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1213699
Civilization 6
Civilization 6: Herbst-Update mit KI-Verbesserungen, DirectX 12 und mehr
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http://www.pcgames.de/Civilization-6-Spiel-56986/News/Herbst-Update-KI-Verbesserungen-Maps-DirectX12-Patch-Notes-1213699/
18.11.2016
http://www.pcgames.de/screenshots/medium/2016/10/civ-6-vortest-0010-pc-games_b2teaser_169.png
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